Tee comeback!

Uudet tuulet puhaltavat Intossa ja olemme valtavan onnellisia voidessamme tarjota teille tulevalla syyskaudella paljon uutta ja inspiroivaa terveyttänne tukemaan! Tervetuloa siis tekemään comeback!

Inton tiimi uudistuu

Kesällä emme ole lepäilleet, vaan keränneet vaikutteita kotimaasta ja maailmalta sekä juonineet tulevan syksyn palvelutarjontaamme innostavammaksi kuin koskaan. Inton tiimiin on palkattu uusi asiakaspalvelupäällikkö, uusi personal trainer ja kolme uutta ryhmäliikunnanohjaajaa. Esittelemme heidät teille lähemmin aivan lähiviikkoina.

Startti-tunnit ja erikoistarjontaa

Uudistamme ryhmäliikunnan tuntitarjontaa jo elokuussa ja mukaan tulee parhaaseen treeniaikaan tarjottavia Startti-tunteja, joilla on pienempi osallistujamäärä, lyhyempi kesto ja matalampi intensiteetti. Katso starttituntimme täältä. Syksylle laadimme viikoittaisen ryhmäliikuntatarjonnan oheen kehonhuollon, tanssin ja sisäpyöräilyn teematuntikalenterin, jossa tapahtuu kivaa ekstraa useamman kerran kuukaudessa. Ilmoitamme näistä tapahtumista aina myös somekanavissamme, joten laitahan seurantaan Into Club Facebookissa ja Instagramissa.

Jos tauko sisäliikunnasta, kuntosaliharjoittelusta ja ryhmäliikuntatunneista on venähtänyt aiottua pidemmäksi, tekee jokainen lisäviikko rytmiin paluusta hankalampaa ja kynnys hommiin ryhtymiseen voi tuntua lähes ylitsepääsemättömältä. Tässä viisi vinkkiä, joilla onnistut helpommin ja elät jälleen energisoivaa ja virvoittavaa arkea, josta nautit.

Aloita rauhassa

On varsin tavallista lopettaa sokerin, viljojen ja maitotuotteiden syöminen, tehdä alkoholilakko ja samalla viisinkertaistaa liikunnan määrä – vain hieman liioitellen. Jos muutos on turhan dramaattinen, on romahdus yhtä väistämätön. Pää ei pysy kunnianhimomme ja kärsimättömyytemme mukana. Aloita muutoksella, joka istuu viikkoosi puolihuomaamatta. Sillä on tapana versoa muuhun elämään ja aloittaa positiivinen kierre. Kokeile vaikka Crosstrainingia tai Into Relax -venyttelyä, tai pestaa itsellesi valmentaja muutamaksi kerraksi.

Anna itsellesi aikaa

On klisee, että kaikilla on yhtä paljon aikaa, mutta tämä hokema on totta. Löydämme aikaa sille, mikä on meille tärkeää. Suomalaisten keskimääräinen päivittäinen ruutuaika on yli kolme tuntia. Tunti liikunnalle joka päivä on 4% vuorokaudesta. Etkö oikeasti ehdi?

Toinen näkökulma aikaan on se, että meillä ei ole kiire: jos aloitat nyt, ei sinun tarvitse olla unelmiesi huipulla vielä tänä vuonna. Jos tiedät, mikä on lopullinen tavoitteesi terveyden ja hyvinvoinnin suhteen, pilko se pienempiin osatavoitteisiin ja anna itsellesi kannustavaa palautetta joka askeleella. Tiedämme, että hitaasti etenemällä madallamme riskiämme valua takaisin lähtöpisteeseen.

Keskity siihen, mitä oikeasti haluat

Useimmilla meistä lähtökohdat liikkumiseen ovat ulkoa opittuja ja usein unohtuu tunnustella, tykkäänkö tästä oikeasti. Tämä voi pidemmällä aikavälillä olla ongelmallista, sillä ihminen innostuu helpommin aidosti itseään kiinnostavista asioista. Into Club tarjoaa yli kolmekymmentä erilaista ohjatun liikkumisen muotoa ja lisäksi äärettömät muuntelumahdollisuudet yksilöharjoittelun puolella. Älä siis jumita ensimmäiseen jumppaasi tai aloittelijan saliohjelmaasi. Kukaan ei ole vasta-alkaja kuin pari viikkoa ja aivojesi motivaatiokeskus rakastaa vaihtelua!

Kuuntele sisäistä puhettasi

Oletko koskaan kirjoittanut paperille, miten puhut itsellesi? Se voi olla melko hurjaa luettavaa, mutta haastamme teidät kaikki kokeilemaan! Ajatuksemme, asenteemme ja päivittäin toistuvat mietteemme muuttuvat ennen pitkää näkyviksi valinnoiksi: tekemiseksi tai tekemättömyydeksi. Uskotpa siis onnistumiseesi tai et, tulee siitä vääjäämättä totta elämässäsi. Inton johtoajatus on valaa ihmisiin uskoa itseensä ja armollisuutta itseä kohtaan – tässä meillä on suuri työmaa, mutta talomme on toisaalta täynnä tavisten menestystarinoita.

Sitkusta nytkuun

Oletko suunnitellut ryhtymistä? Nyt on aika alkaa tehdä!

Vatvomalla ei tapahdu mitään ja jos ajattelemme terveyden edistämistä, hyvinvoinnin tukemista ja kunnon kohottamista, emme puhu maailman monimutkaisimmasta asiasta. Tämä tarkoittaa, että ryhtymällä tuumasta toimeen tuskin ajat vaarallisesti metsään ja voit aina korjata kurssia matkalla. Se on paljon helpompaa, kun olet jo valmiiksi vauhdissa. Poikkeuskevään jälkeen voi olla vikatikki miettiä lekottelevansa läpi kesän – syksyllä aktivoituminen on erittäin vaikeaa.

Nyt on Inton comeback-jakso! Valmentajamme ovat valmiina auttamaan ja ohjaajiemme pääfokus tunneilla on ensikertalaisissa, aloittelijoissa ja treeneihin palaajissa! Tutustu tarjontaamme täältä sekä jäsenyyksiimme voit tutustua täältä.

Tervetuloa Intoon!

Kirjoittaja

Jarno Tynkkynen Yksi Into Clubin perustajista. Les Mills Lead Trainer. Liikunta-alan konsultti. Into Clubin bloggaaja.