Sisäpyöräily sopii kaikille

Kelien kylmetessä ja iltojen pimetessä Into Clubin sisäpyöräilystudion tarjonta on mainio vaihtoehto sinulle, joka haluat pitää kiinni helpon, monipuolisen sekä tehokkaan kestävyysharjoittelun rytmistä. Listasin muutamia sisäpyöräilyn hyviä puolia helpottaakseni valintaasi.

  1. Sisäpyöräilystä on erittäin helppo aloittaa

Kaikki osaavat ajaa pyörällä. Pyöräilyliike on nivelystävällistä, yksinkertaista ja erittäin tehokasta, sillä kaikki kehon suuret lihasryhmät ovat töissä. Et tarvitse muuta kuin sisäliikuntavaatteet, juomapullon ja hikipyyhkeen saapuaksesi tunneille. Into Clubin sisäpyöräilystudiossa käytössäsi on monipuolisten livetuntien lisäksi laaja kirjo virtuaalitunteja. Näitä Les Mills Virtual-tunteja voit kokeilla juuri silloin kuin sinulle sopii – löydät takuulla harjoituksen, josta pidät ja autamme alkuun pääsyssä ilomielin. Sovi ohjaajan tai valmentajan kanssa maksuttomat treffit, niin opastamme Sinua.

  1. Sisäpyöräily haastaa kokeneemmankin liikkujan

Yksi ryhmäliikunnan ja etenkin sisäpyöräilyn parhaista puolista on, että voit itse säädellä harjoituksen intensiteettiä helposti ja paljon. Into tarjoaa liveohjattuina kahdenlaisia tunteja: Les Mills -konseptin tunteja ja Inton omia tunteja. Les Mills SPRINT on HIIT-harjoitus pyörän päällä ja haasta kaikkein kovakuntoisimmankin liikkujan – mutta sopii toisaalta kenelle vain, koska jokainen voi säätää rasitusta itse. INTO BURN on klubimme oma 45-minuuttinen freestyletunti, jossa mukaansatempaava musiikki ja pyöräilytekniikka sekä eri tehoalueet ovat keskiössä. Les Mills Virtual -tuntitarjonta taas käsittää SPRINTin lisäksi 45-minuuttisen RPM:n ja upean virtuaalitodellisuuteen sijoittuvan THE TRIPin, jossa voit uppoutua suurella screenillä näkyvään animoituun maailmaan.

  1. Sisäpyöräily täydentää kuntosaliharjoittelua

Lihaskuntoharjoittelu on terveyden kannalta olennaista. On toki mahdollista kehittää hapenottokykyään ja aerobista kuntoaan myös kuntosalilla, mutta hyvin harvan harjoittelu on tähän riittävän intensiivistä. Sisäpyöräily on siksi mainio täydennys viikkoharjoittelurytmiisi, kun haluat kehittää ja ylläpitää kestävyyskuntoasi.

  1. Pyöräily tehostaa painonhallintaa

Pyöräillessä jalkojen ja lantionseudun suuret lihakset ovat töissä, syke nousee ja aineenvaihdunta kiihtyy. Pyöräily kuluttaa paljon energiaa niin tunnin aikana kuin sen jälkeen. Jos etsit helppoa liikunnallista tapaa tukea painonhallintaa tai edesauttaa painonpudotusta, on pyöräily lajina ylivoimainen.

Pyöräily kaikkien jäsentemme käytössä

Into Club tarjoaa kahdenlaisia jäsenyyksiä: Into Gym-kuntosalijäsenyyden tai Into Total-täysjäsenyyden, johon sisältyy Kirkkonummen paras ryhmäliikuntatarjonta. Sisäpyöräilytunnit ovat muusta ryhmäliikuntatarjonnastamme poiketen kaikkien jäsentemme käytössä. Jos et vielä ole jäsenemme, löydät jäsenyydet täältä. Halutessasi mitä tahansa lisätietoa tai varataksesi sisäpyöräilyperehdytyksen, laita viestiä tästä.

Kirjoittaja

Jarno Tynkkynen Yksi Into Clubin perustajista. Les Mills Lead Trainer. Liikunta-alan konsultti. Into Clubin bloggaaja.