Näillä vinkeillä et hyydy!

Olemme uuden kuntoilukauden kynnyksellä, jolloin moni aloittaa uuden elämän. Sehän voi tarkoittaa mitä vain, mutta monelle tuo päätös merkitsee vaikkapa lisää liikuntaa, järkevämpää syömistä, säännöllisempää unirytmiä tai viikonloppu-ulkoiluja. Tutkimusten mukaan hyvää tarkoittavat muutokset hiipuvat usein alle kuukaudessa, kun uuden tavan muodostumiseen tarvittaisiin ainakin neljännesvuosi. Keräsin yhteen Into Clubin ammattilaisten parhaimmat vinkit, jottei sinun meno tyssäisi hyvän alun jälkeen.

Suunnittele ja varmista

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Laittamalla liikuntakerrat kalenteriin, valmistamalla ruokaa useammaksi päiväksi, pakkaamalla treenikamat valmiiksi jo illalla tai sopimalla ystävän kanssa yhteisestä treenistä minimoit riskit viime hetken repsahdukselle.

Ulrika, hieroja, personal trainer, ryhmäliikuntaohjaaja

Päätä ja tee

Jos kysyt asiaa keneltä vain säännöllistä ja terveellistä elämää elävältä ihmiseltä, saat vastaukseksi, että ei heitäkään aina kiinnosta tai nappaa. Kun päästät irti sen tunnustelusta, onko inspiraatio toteuttaa suunnitelmaa vahva vai heikko, ja sen sijaan vain teet, mitä olet päättänyt, olet jälkikäteen aina tyytyväinen ja ansaitusti ylpeä itsestäsi.

Antti, voimavalmentaja, personal trainer

Nauti ja muista miksi aloitit

Uudenvuodenlupausten ja elämäntapamuutosten tarkoitus on, että voisimme nauttia elämästä ja saada siitä enemmän irti energisinä, terveinä ja innokkaina. Siksi on tärkeää muistaa, että pyritpä luomaan minkä tahansa uuden tavan, on sille oltava syy joka sinua motivoi ja joka tuo lisää hyvää elämääsi. Tähän syyhyn palaaminen auttaa hankalalla hetkellä.

Isa, hyvinvointivalmentaja, joogaohjaaja

Uskalla vaihtaa suuntaa

Monesti käy niin, että teemme suunnitelman ja kun alamme elää sitä, huomaammekin että olisi fiksumpaa, palkitsevampaa tai tarpeellisempaa keskittyä johonkin aivan muuhun. Uskalla silloin tehdä muutos ja korjata suuntaa. On paljon parempi pysyä liikkeessä kuin antaa vauhdin hiipua, eikä hyvinvointia tukeva elämäntapa ole koskaan suoraviivainen reitti – pikemminkin hapuilevaa linnunlentoa.

Tia, mental trainer

Mitkä ovat sinun parhaat kikkasi kurssissa pysymiseen? Jaa niitä Instagramissa tagaamalla @intoclubkirkkonummi, Facebookissa Into Clubin sivulla tai Into Ryhmäliikunta- sekä Into Gym -ryhmissä!

Tsemppiä viikkoosi toivottavat Inton Clubin valmentajat!

 

Kirjoittaja

Jarno Tynkkynen Yksi Into Clubin perustajista. Les Mills Lead Trainer. Liikunta-alan konsultti. Into Clubin bloggaaja.