Liiku vuodenajan ja vireystilasi mukaan

Jäätkö keskellä kaamosta töiden jälkeen sohvalle napostelemaan? Tämä on täysin ymmärrettävää ja ainakin osittain luonnon sanelemaa – pimeänä ja kylmänä vuodenaikana on halki historian ollut järkevää säästää energiaa ja laskea kierroksia. Mutta miten vuodenaikojen vaihtelun voi ottaa huomioon, jos haluaa pysyä aktiivisena läpi vuoden? Annamme ohessa käytännön vinkkejä syksyiseen liikuntamuodon valintaan.

Kun haluaisit vain kiitos ottaa rauhallisesti

Les Mills BODYBALANCE on kaunis valmiiksi koreografioitu sekoitus tai chin, joogan ja pilateksen liikemaailmoja. Opit liikkumaan kauniisti, kontrolloidusti ja rennosti. Parannat liikkuvuuttasi ja lihastasapainoasi. Syvennät ja avaat hengitystäsi ja rauhoitat hermostoasi. Tunnin jälkeinen olotila on levollinen, lämmin ja keskittynyt.

Into Jooga on kenelle vain soveltuva, kokonaisvaltaisesti olemustamme huoltava kehon ja mielen harjoitus. Maanantain dynaamisempi ja torstain lempeämpi tuntiversio tarjoavat tunnelmaasi sopivan vaihtoehdon. Aukeava ja sopivasti työskentelevä keho sallii veren kiertää sormiin ja varpaisiin ja kasvoille saakka.

Pilates on harjoitus, joka on ollut talomme valikoimissa yli 12 vuotta. Klassiseen mattosarjaan perustuva, mutta ryhmäliikuntakontekstiin sovitettu tunti opettaa liikkumaan hengityksen tahtiin ja sen kaikissa liikkeissä yhdistyy liikkuvuutta lisäävä ja voimia kasvattava harjoitusvaikutus. Tunnin jälkeen olo on pitkä, vahva ja miellyttävästi väsynyt.

Jos mietit että tymäkkä voimantunne piristäisi

Kuntosaliharjoittelu sen kaikissa muodoissa on mitä parhain tapa nujertaa hämärän epämiellyttävät vaikutukset. Tehokas lihaskuntotreeni saa hien pintaan ja tuo vahvan ja napakan olon, eikä istumatyössä vietetyn päivän jälkeinen nuhjuuntunut olo ole kuin muisto vain.

Jos sinulla ei ole ajankohtaista kuntosaliohjelmaa, voit aina teetättää sellaisen valmentajillamme.  Jos annat ohjat mieluummin toiselle ja teet vain mitä pyydetään, voimme suositella Crosstraining-tuntejamme. Toiminnallinen kiertoharjoittelu on mitä mainiointa liikettä ja samalla Into Gym tulee sinulle tutuksi.

Les Mills BODYPUMP on maailman suosituin ryhmäliikuntatunti. Levytangolla, irtopainoilla ja kehonpainolla treenataan lihaskestävyyttä, kiinteyttä ja urheilullisuutta kaikkiin vartalon päälihasryhmiin. Nerokas musiikin tahtiin tehtävä treeni puristaa sinusta kaikki mehut, mutta antaa tuplasti elinvoimaa takaisin.

Mikäli vain energinen piristysruiske käy

Les Mills SH’BAM on suorastaan tajuton kolmivarttinen tanssispektaakkeli, jossa erilaiset tanssityylit, energiat, tunnelmat ja mielikuvat vaihtelevat ja luovat sellaisen fyysisen ilotulituksen, että unohdat treenaavasi. Tunneilla on hupaisa ja hulvaton tunnelma ja tämä treeni on todellinen irtiotto arjesta.

Into Shape on kolmiportaisen Inton oman cardiotuntivalikoiman (Huolettomat Hartiat – Into Fit – Into Shape) tehokkain treeni. Se tuo tuulahduksen 90-luvulta perfect body -tuntirakenteellaan jossa sykkeennosto ja lihaskuntoliikkeet vuorottelevat. Musiikki on tajunnanräjäyttävän hyvää jyystöä ja siivittää sheippaajat treenieuforiaan.

Les Mills BODYCOMBAT on tunti, jolle moni saapuu väsyneenä ja huonontuulisena ja lähtee niskatukka takussa ja hymy huulilla. Kamppailulajien liikkeisiin perustuva potkuja ja lyöntejä sisältävä harjoitus on vastaansanomattoman energinen ja liikemaailmaltaan sellainen, ettei ole solmuja, joita se ei avaisi.

Talo täynnä toimintaa

Järjestimme menneenä lauantaina Valoa Pimeyteen -teemailtapäivän yhdessä Kirkkonummen suomalaisen seurakunnan kanssa. Saimme valtavasti hyvää palautetta ja aiomme jatkaa yhteistyötä kevätkaudellakin. Ennen joulua tarjoamme myös vielä yhden 90-minuuttisen syväkudosvenyttelyn erikoistunnin ja Isan ja Tian naisten hemmotteluilta NautInto on vuorossa lauantaina 24.11. 15:00-17:00. Lisäksi luvassa on itsenäisyyspäivän erikoisjumppa ja joulunajan mahtava aikataulu kevätuutuuksien näytetunteineen. Näet aina lisätapahtumamme Facebook- sekä Instagram-sivuiltamme.

Kirjoittaja

Jarno Tynkkynen Into Clubin bloggaaja.